Solen...

Solen är stor, gul och varm,
om du kom för nära skulle den bränna sönder både dig och din arm.
Vi åker runt den dag ut och dag in,
och kan även bränna mitt skin.
Den bryr sig ej om den orsakar glädje eller kaos,
solen dyker upp överallt till och med i Laos.
En del den glädjer med sin närvaro,
andra torkar ut vilket kan leda till landsomfattande oro.

På mig ser den ner varje dag,
även om molnen gör dess insyn svag.
Solen har både glasögon och skyddskrämer uppkallade efter sig,
tänk om det var så för mig...
Fast jag kan nog inte mäta mig med den,
som kan ses av alla jorden runt även Sven.
Fast kanske inte Svennebanan dock,
för när bananer kan se blir det en chock.

Sol eller inte så drar dagarna förbi,
nu är jag klar och tänker inte titta på mighty B!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0