Med snö i ändtarmen och bajs i skorna (eller var det tvärtom?..).

Nu är våren här,
och inte är jag för det särskilt kär.
Nu är det tiden på året då bajs blandas ut i den smälta snön,
sen rinner hela skiten ner i den närmsta sjön.
Man blir blöt om fötterna om man tar ett kliv utanför sin dörr,
jag tror knappast att det var lika hemskt förr.

Livet bara ramlar på och snart är det sommar med mygg och dylikt,
då ska det jobbas friskt i alla våra levnadsskikt.
En del ska planta och det blir vad de gör var dag,
det går inte så bra om man är liten, lat och svag.
Själv är jag inge dera,
men jag undviker ändå att plantera.
För mig är det timmlön som gäller,
då slipper höra höra någon som om plantor skäller.

Det var bättre när man var barn och liten,
då hade man lov hela sommaren och slapp jobbskiten.
För vila måste man få göra när skolan är slut,
de vuxna fattar inte varför vi inte står ut.
För skola det är ju en barnlek i jämförelse med vad dom gör,
dom har glömt all stress och nu är det till jobbet dom kör.
Och de flesta slipper ta med sig arbetet hem när dagen slutat,
men viu ska dra med oss böcker hem ditt man kutat.

Och inte får man ens den minsta lilla muta,
jag blir så arg att jag måste sluta!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0